Šiaurietiškas ėjimas – puikus sportas ir jauniems, ir vyresnio amžiaus žmonėms

Ėjimas su lazdomis dar kitaip yra vadinamas šiaurietišku ėjimu. Ir nors Suomijoj, kaip atskira sporto šaka, šiaurietiškas ėjimas su lazdomis buvo pripažintas tik 1997 m., jis netrukus išpopuliarėjo, pasiekė ir Lietuvos gyventojus. Vis daugiau įvairaus amžiaus žmonių Lietuvoje renkasi laisvalaikį ir sportą gamtoje – ėjimą  su šiaurietiškomis lazdomis....

Daugybė priežasčių dėl kurių verta propaguoti šiaurietišką ėjimą

Šiaurietiškas ėjimas su lazdomis Suomijoje atsirado dėl vienos paprastos priežasties – noro ruoštis slidinėti žiemai vasarą. Ir kas galėjo pagalvoti, kad Suomijos sportininkai, kurie intensyviai treniruodavosi žiemos slidinėjimo treniruotėmis vaikščiodami vasarą tiesiog su paprastomis lazdomis, pasauliui padovanos tokią nuostabią sporto šaką kaip šiaurietiškas ėjimas.

Šiaurietiškas ėjimas tapo itin populiarus tarp vyresnio amžiaus žmonių. Faktas, jog šiaurietiško vaikščiojimo su lazdomis metu dirba net 90 proc. kūno raumenų, į šią sporto šaką pritraukė ne vieną vyresnės kartos atstovą.

„Jei negali bėgioti, gali vaikščioti – nauda bus dar didesnė“, - sakydavo ne vienas šiaurietiško ėjimo treneris. Šiaurietiško ėjimo metu yra treniruojami šlaunų, sėdmenų, krūtinės raumenys, bicepsas, tricepsas, nugaros, pilvo ir dubens raumenys. Taip pat ši sporto šaka stiprina širdį ir kraujagysles, teigiamai veikia plaučius, užkerta kelią kaulų retėjimui, padeda išlaikyti taisyklingą laikyseną, lavina koordinaciją, suteikia energijos, o vaikščiojimas gryname ore, be abejonės, dar ir pakelia nuotaką.

Dar viena priežastis, kodėl šiaurietiškas ėjimas yra geriau nei paprastas yra tai, jog šiaurietiško ėjimo su lazdomis metu nėra pernelyg didelio krūvio kelių sąnariams. Be to, einant su Šiaurietiškomis lazdomis yra maža tikimybė patirti traumą, nei tarkim, bėgimo metu.

Jaunimas šiaurietišką vaikščiojimą su lazdomis renkasi dėl to, jog nori numesti svorio. Yra žinoma, jog žingsniuojant be lazdų galima sudeginti apie 280 kalorijų per valandą, o štai vaikščiojant su lazdomis – maždaug 400 kalorijų per valandą. Žinoma, tai kur kas mažiau nei bėgant, tačiau rizika patirti sąnarių, raiščių ar raumenų patempimus yra daug mažesnė nei bėgiojant.

Tie, kas ilgas valandas dirba su kompiuteriu ar stovimą darbą, laisvalaikiui taip pat turėtų pasirinkti ėjimą su šiaurietiškomis lazdomis. Itin dažna biurų darbuotojų sveikatos problema – nugaros skausmas. Padėti tokiu atveju gali tepalas nuo skausmo arba  šiaurietiškas ėjimas.

Šiaurietiškas ėjimas – puiki reabilitacija po traumų

Kuomet žmonės patiria traumas ir dėl jų negali užsiimti savo mėgstamu sportu, tuomet jie renkasi šiaurietišką ėjimą. Ne paslaptis, jog šiaurietiškas ėjimas gerina emocinę žmogaus būklę ir visame pasaulyje yra gana plačiai taikoma kaip reabilitacija po traumų. Tokia pritaikyta reabilitacija po sportinių traumų atvirame ore padeda ne vienam žmogui. Šiaurietiškas vaikščiojimas tinka ne tik kaip reabilitacija po traumų, bet ir prevencija traumoms, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.

Kodėl šiaurietiškas ėjimas itin tinkama sporto šaka senjorams?

Vyresnio amžiaus žmonės dažnai patiria įvairias traumas. Didesnės rizikos grupei vyresnio amžiaus žmonės priklauso dėl sveikatos problemų, regėjimo susilpnėjimo ir eisenos sutrikimų. Blogiausia, kad vyresniame amžiuje traumos yra linkusios kartotis. Kai kurios traumos baigiasi rimtais sužeidimais, tokiais kaip šlaunikaulio lūžiai, įvairūs minkštųjų audinių sužeidimai bei galvos traumos.

Vyresniems žmonėms yra itin svarbu reguliariai mankštintis, nes tai padeda išvengti kaulų retėjimo, kuris linkęs  atsirasti senatvėje. Senjorams rekomenduojama daryti pusiausvyrą gerinančius pratimus, eiti pasivaikščioti, nes būtent tai yra saugiausia fizinio aktyvumo forma. O jei dar tie pasivaikščiojimai su specialiomis lazdomis, tuomet poveikis ir nauda sveikatai bus tikrai neabejotina.

L. Rimgailė

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai

Mūsų draugai