Nuoseklus kelias į visišką pasveikimą nuo depresijos

Ar ilgai reikia gydyti depresiją?


Paskutiniųjų dvidešimties metų tyrimai stipriai pakeitė požiūrį į depresijos eigą ir gydymą. Ima vyrauti nuomonė, kad depresija bent jau didesnei daliai pacientų yra lėtinė pasikartojanti liga. Depresiją galima būtų palyginti su kitomis lėtinėmis ligomis, pavyzdžiui, cukriniu diabetu ar hipertonine liga. Juk per trumpą laiką sureguliavus cukraus kiekį kraujyje ar arterinį kraujospūdį, dar nėra išgydomos pačios ligos. Šiuolaikinis depresijos gydymas skirstomas į 3 fazes: pirmoji - ūminė gydymo fazė, kuri trunka 6-12 savaičių. Šios fazės tikslas - susilpninti depresijos simptomus, o geriausiu atveju - pasiekti, kad jie visiškai išnyktų. Antroji - tai tęstinio gydymo fazė, jos trukmė - 3-9 mėn. Nustatyta, kad ligos atkrytis daug dažniau gali pasireikšti būtent per pirmuosius keturis mėnesius nutraukus gydymą. Todėl suprantama, kaip svarbu gydyti toliau, net ir susilpnėjus depresijos simptomams. Trečioji - tai palaikomojo ir profilaktinio gydymo fazė. Jos trukmė - ne mažiau nei vieneri metai, o kartais ir ilgiau.
 

Kada reikia skirti ilgai trunkantį palaikomąjį gydymą?


Ne visiems depresija susirgusiems asmenims būtinas ilgalaikis profilaktinis gydymas. Pirmą kartą susirgus depresija, po to, kai paciento būklė smarkiai pagerėja, gydymą reikėtų tęsti ne mažiau kaip šešis mėn. (kai kurie ekspertai rekomenduoja dar ilgesnį - vienerių metų trukmės laikotarpį). Ilgalaikis profilaktinis gydymas būtinas visų pirma tiems pacientams, kuriems depresijos epizodai kartojasi, kurie patiria lėtinę depresiją ir kurių depresijos epizodai yra sunkūs arba su psichozės simptomais. Jeigu žmogus depresija susirgo pirmą kartą, tačiau senyvame amžiuje, būtų daug saugiau gydymą tęsti ne vienerius metus. Taip pat vertėtų tęsti gydymą ir tiems pacientams, kurių depresija palengvėjo, tačiau kurie nuo depresijos iki galo nepagijo.
 

Kur yra takoskyra tarp depresijos palengvėjimo ir išgijimo?


Siekiant apibrėžti tikslesnes “būklės pagerėjimo ribas” buvo įvesta teigiamo atsako į gydymą antidepresantu sąvoka. Tai toks būklės pagerėjimas, kai depresijos simptomų sumažėja daugiau nei 50 proc., palyginti su gydymo pradžia, tačiau vis dar būna liekamųjų simptomų. Tuo tarpu kitas terminas, apibūdinantis būklės pagerėjimą, yra remisija, kai depresijos simptomai išnyksta visiškai.
Tiems pacientams, kurie nevisiškai pasveiksta, daug dažniau gali pasireikšti depresijos atkrytis ar pasikartojimas. Antra problema yra ta, kad šie pacientai patiria įvairaus tipo liekamųjų depresijos simptomų. Tai gali būti liekamieji nerimo simptomai: gali reikštis didesnis susirūpinimas, nemiga, arba depresijai susilpnėjus nebūna malonumo jausmo, vargina pasyvumas/apatija, energijos trūkumas ir nuovargis, interesų stoka, lytinio potraukio sumažėjimas. Taip pat būdingas pažintinės veiklos (dėmesio, atminties, mąstymo) sulėtėjimas ir susilpnėjimas. Nevisiškai išgiję pacientai dažniau bando žudytis, dažniau patiria avarijas ar nelaimingus atsitikimus, nesėkmes darbe ir moksle, dažniau ima piktnaudžiauti alkoholiu, išgyvena šeimyninių ir tarpasmeninių santykių krizes.


 

Kaip padidinti depresijos gydymo efektyvumą?


Šiuolaikiniai tyrimai parodė, kad depresijos formavimuisi didžiausią įtaką daro trijų svarbiausių neuromediatorių - serotonino, noradrenalino ir dopamino - pusiausvyros sutrikimai galvos smegenyse.
Neuromediatoriai - tai medžiagos, perduodančios nervinius impulsus smegenyse. Normali jų sąveika užtikrina gerą smegenų veiklą. Bet kurio iš neuromediatorių apykaitos sutrikimai gali nulemti depresijos simptomų atsiradimą. Tačiau kiekvienas iš neuromediatorių turi lyg ir savo “atskirą, specifinę” veiklos sritį, t.y. atsako už vienokio ar kitokio pobūdžio depresijos simptomus. Pavyzdžiui, serotoninas daro sąlyginai didesnę įtaką nerimo, impulsyvumo, miego, seksualumo sutrikimų formavimuisi. Dopaminas kiek labiau veikia pažintinės ir motorinės veiklos simptomus. Noradrenalinas labiau susijęs su budrumu, energija, nuovargio jausmu, dėmesio koncentracija ir trumpalaike atmintimi. Visų šių simptomų “kokteilis” ir sukuria depresinę būseną.
Daugelis šiuolaikinių antidepresantų yra veiksmingi, tačiau daugiausia veikia vieną depresijos mechanizmą - serotonino pusiausvyrą. Tyrimai parodė, kad antidepresantai, kurie veikia kelis depresijos mechanizmus, pavyzdžiui, didina ir serotonino, ir noradrenalino kiekį smegenyse, gali būti veiksmingesni. Toks perspektyvus dvejopo poveikio antidepresantas, vartojamas jau keletą metų ir Lietuvoje, yra venlafaksinas (Efexor arba Efexor XR). Tai vaistas, kuris, vartojamas mažomis dozėmis, veikia serotoniną, vartojamas vidutinėmis dozėmis - veikia ir noradrenalino apykaitą, o vartojamas maksimaliomis dozėmis gali veikti dopamino apykaitą.
Tyrimai patvirtino, kad gydant Efexor dažniau nei gydant kitais antidepresantais pasiekiama visiška depresijos remisija (arba visiškas išgijimas). Taip pat pasirodė, kad Efexor geriau nei daugelis kitų antidepresantų gydo atsparias, gydymui sunkiai pasiduodančias depresijas. Be to, jis ypač gerai silpnina nerimo simptomus, kurie neretai pasireiškia kartu su depresija. Efexor pradeda veikti greičiau nei kiti antidepresantai - akivaizdų jo antidepresinį poveikį galima pastebėti jau 7 gydymo dieną. Jis gali būti sėkmingai taikomas ir kitų psichikos sutrikimų atvejais: labai veiksmingas gydant generalizuoto nerimo sutrikimą, gali padėti kai kuriems ligoniams, sergantiems socialine fobija, lėtinio nuovargio sindromu ir kt. Tai saugus vaistas, tinkamas įvairaus amžiaus pacientams ir įvairių tipų depresijai gydyti. 

Kada reikia skirti ilgai trunkantį palaikomąjį gydymą?


Ne visiems depresija susirgusiems asmenims būtinas ilgalaikis profilaktinis gydymas. Pirmą kartą susirgus depresija, po to, kai paciento būklė smarkiai pagerėja, gydymą reikėtų tęsti ne mažiau kaip šešis mėn. (kai kurie ekspertai rekomenduoja dar ilgesnį - vienerių metų trukmės laikotarpį). Ilgalaikis profilaktinis gydymas būtinas visų pirma tiems pacientams, kuriems depresijos epizodai kartojasi, kurie patiria lėtinę depresiją ir kurių depresijos epizodai yra sunkūs arba su psichozės simptomais. Jeigu žmogus depresija susirgo pirmą kartą, tačiau senyvame amžiuje, būtų daug saugiau gydymą tęsti ne vienerius metus. Taip pat vertėtų tęsti gydymą ir tiems pacientams, kurių depresija palengvėjo, tačiau kurie nuo depresijos iki galo nepagijo.
 

Kur yra takoskyra tarp depresijos palengvėjimo ir išgijimo?


Siekiant apibrėžti tikslesnes “būklės pagerėjimo ribas” buvo įvesta teigiamo atsako į gydymą antidepresantu sąvoka. Tai toks būklės pagerėjimas, kai depresijos simptomų sumažėja daugiau nei 50 proc., palyginti su gydymo pradžia, tačiau vis dar būna liekamųjų simptomų. Tuo tarpu kitas terminas, apibūdinantis būklės pagerėjimą, yra remisija, kai depresijos simptomai išnyksta visiškai.
Tiems pacientams, kurie nevisiškai pasveiksta, daug dažniau gali pasireikšti depresijos atkrytis ar pasikartojimas. Antra problema yra ta, kad šie pacientai patiria įvairaus tipo liekamųjų depresijos simptomų. Tai gali būti liekamieji nerimo simptomai: gali reikštis didesnis susirūpinimas, nemiga, arba depresijai susilpnėjus nebūna malonumo jausmo, vargina pasyvumas/apatija, energijos trūkumas ir nuovargis, interesų stoka, lytinio potraukio sumažėjimas. Taip pat būdingas pažintinės veiklos (dėmesio, atminties, mąstymo) sulėtėjimas ir susilpnėjimas. Nevisiškai išgiję pacientai dažniau bando žudytis, dažniau patiria avarijas ar nelaimingus atsitikimus, nesėkmes darbe ir moksle, dažniau ima piktnaudžiauti alkoholiu, išgyvena šeimyninių ir tarpasmeninių santykių krizes.
 

Kaip padidinti depresijos gydymo efektyvumą?


Šiuolaikiniai tyrimai parodė, kad depresijos formavimuisi didžiausią įtaką daro trijų svarbiausių neuromediatorių - serotonino, noradrenalino ir dopamino - pusiausvyros sutrikimai galvos smegenyse.
Neuromediatoriai - tai medžiagos, perduodančios nervinius impulsus smegenyse. Normali jų sąveika užtikrina gerą smegenų veiklą. Bet kurio iš neuromediatorių apykaitos sutrikimai gali nulemti depresijos simptomų atsiradimą. Tačiau kiekvienas iš neuromediatorių turi lyg ir savo “atskirą, specifinę” veiklos sritį, t.y. atsako už vienokio ar kitokio pobūdžio depresijos simptomus. Pavyzdžiui, serotoninas daro sąlyginai didesnę įtaką nerimo, impulsyvumo, miego, seksualumo sutrikimų formavimuisi. Dopaminas kiek labiau veikia pažintinės ir motorinės veiklos simptomus. Noradrenalinas labiau susijęs su budrumu, energija, nuovargio jausmu, dėmesio koncentracija ir trumpalaike atmintimi. Visų šių simptomų “kokteilis” ir sukuria depresinę būseną.
Daugelis šiuolaikinių antidepresantų yra veiksmingi, tačiau daugiausia veikia vieną depresijos mechanizmą - serotonino pusiausvyrą. Tyrimai parodė, kad antidepresantai, kurie veikia kelis depresijos mechanizmus, pavyzdžiui, didina ir serotonino, ir noradrenalino kiekį smegenyse, gali būti veiksmingesni. Toks perspektyvus dvejopo poveikio antidepresantas, vartojamas jau keletą metų ir Lietuvoje, yra venlafaksinas (Efexor arba Efexor XR). Tai vaistas, kuris, vartojamas mažomis dozėmis, veikia serotoniną, vartojamas vidutinėmis dozėmis - veikia ir noradrenalino apykaitą, o vartojamas maksimaliomis dozėmis gali veikti dopamino apykaitą.
Tyrimai patvirtino, kad gydant Efexor dažniau nei gydant kitais antidepresantais pasiekiama visiška depresijos remisija (arba visiškas išgijimas). Taip pat pasirodė, kad Efexor geriau nei daugelis kitų antidepresantų gydo atsparias, gydymui sunkiai pasiduodančias depresijas. Be to, jis ypač gerai silpnina nerimo simptomus, kurie neretai pasireiškia kartu su depresija. Efexor pradeda veikti greičiau nei kiti antidepresantai - akivaizdų jo antidepresinį poveikį galima pastebėti jau 7 gydymo dieną. Jis gali būti sėkmingai taikomas ir kitų psichikos sutrikimų atvejais: labai veiksmingas gydant generalizuoto nerimo sutrikimą, gali padėti kai kuriems ligoniams, sergantiems socialine fobija, lėtinio nuovargio sindromu ir kt. Tai saugus vaistas, tinkamas įvairaus amžiaus pacientams ir įvairių tipų depresijai gydyti.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Laimis
2017-11-08 00:20
Siulau su viastais pabandyt tikrai nebloga kognytyvines(savi) terapijos knyga, "Geros nuotaikos vadovas nauja emociju terapija " teks padirbeti siek tiek su savimi,bet ilgainiui daugumai zmoniu palengveja arba visai praeina, kalbu is asmenines patirties. ;-)
ANŽELIKA
2016-12-31 15:02
Aš vidutinio sunkumo depresija su nerimo fobijomis sergu jau 10 metų,pavargau,nežinau ką daryti toliau,atrodo,kad jokie vaistai man nepadeda,tik kai išgeri lexotanilio tada kazkuriam laikui nurimsti,pavargau nuo pastovaus nuovargio,negaliu niekur normaliai padirbti,nes labai greitai pavargstu,o tada jau prasideda visokios mintys,kam cia man gyventi,vargti,vistiek mano gyvenimas jau pasmerktas,nors man dar 46 metai.Padekit!!!!!
Moni
2016-10-17 12:18
Sako, kad reiki depresijos gydymas yra visai efektyvus. Gal kas bandėte? Negi tik vaistai gali padėti išgydyti šią ligą? Skaičiau čia, kad reiki tikrai padeda, bet ar tikrai ?
daiva
2015-02-10 08:43
Zinot kas juokingiausia, kad viena tokia moteryte, nusprende ,kad sirgti depresija yra baisi geda ir reikia sleptis nuo pasaulio ir niekam nesigirt.
O tai zmogus su aukstuoju,aisku nekalbu apie jos morale,ji paprasciausiai jos neturi.Ji mano vyrui pasake, kad as turiu butinai savo pasisakyma panaikint.
Ar depresija ar cukralige negi yra gedingu ligu?
nei vienas mes nuo nieko neapsaugoti.
Baisi liga
2015-01-21 20:33
As susirgau depresija po hormonines spirales Mirena naudojimo is padziu buvo panikos atakos ypac savaite pries menesines veliau Su metais nepaisant gydymo raminamuju ir antidepresantu viskas tik stipreja. Iki diagnoses sunki depresija Su panikos atakomis nepakeliami galvos skausmai peraugo I migrena, pastovus nevirskinimas eini vis gatvej ir svajoji greiciau sitos kancios pasibaigtu.
Agne
2014-12-11 12:11
lygiai pries metus patyriau nervini issekima, po to seke visokios sveikatos problemos ir t.t ir manau depresija bet niekada nebuvau diagnozuota man 28 metai ki tol tikejau kad esu visiaki sveika:) buvau visada jautri i visk alinkus reaguoti ir imigracija i uzsieni pribaige mane galutinai naujas darbas, namo pirkimas ir t.t (vaikystes traumos siokios tokios). Na ir sudrebejsu visam pasaukiui po kojom atsirado zmogus kuris man padejo kuris visa tai praejo jauan mergaite 18 metu, ji atede mane i tikejima dievu ir isgelbejo nuo vaistu vartojimo nes as negalejau nei miegoti nei valgyti nieko, pradejau vartoti vitaminus, zoleles, pozityvus mastymas ir uzsispyrimas na ir po metu laiko as sekmingai tame paciame darbe piuikai miegu priaugau svorio sveriu pagaliau normaliai, sportuoju sveikai maitinuos, dziaugiuos gyvenimu nesakau kad jauciuosi tobulai kartais buna visko ir streso darbe (tam pasitelkiu zoleles rhodiola, zenseni ir t.t) lankau sveikos gyvensenos grupe, einu i baznycia ir t.t
VIKA
2014-03-07 21:42
Diana, maty nesate susidurisi su ziauriomis, is proto varanciomis panikos atakomis ir generizuotu nerimu su depresija, todel nelabai isivaizduojate koks tai kosmaras, kuomet gyventi nebesinori del tokios baisios savijautos ir jau jokios zoleles ir gilus kvepavimas cia nepadeda.
diana jaskutelyte
2014-01-22 17:30
mano nuomone as netikiu vaistu poeikiu ir noreciau suzinoti kaip be ju galima isgyti is depresijos?
DEPRESAS
2013-04-19 20:22
Nerasyciau,bet paeme siutas ,kai skaitau jogu,psichologu,ir kitokiu sielos daktaru paistalus ...
Visi zinot ,kas yra lytinis potraukis? Kai labai,labai nori! O kas buna kai gauni?Laikinai nenori! Pabandykit siuos potraukius valdyti savo paistalais-isikalbeti kad jums to dabar nereikia , o gave pabandykite tuoj pat vel uzsimanyti.....Jei pavyks tada siulykite kitiems savo paslaugas ir patarymus ,o jei ne -patylekite
Dabar I tema .Ilgai kankinausi,nes nesupratau,kas tai.Nors kancia nenusakoma(nepatirus -kitas nesupras),bet maniau kad reikia pozityviai mastyti(didziausias bajeris ),net tiketi Dievu rimciau pradejau.....ir t.t.ir t.t Tesesi tai penkmecius -aisku su pertraukom-kitaip tikrai butu durnynas.
Vaistai tiko iskart-pusiau sveikas.Antri-duloksetinas -iskart apsinuodijau,bet dabar JOKIU pasaliniu,net seksualiniu.Jauc iuosi normaliai ir nors I gyvenima neziuriu Ruzavai ,bet ir juodai retai rodosi.Tas saves kankinimas anksciau atrodo beprasmiskas ir kvailas.
rita
2013-03-05 17:07
zinokite,kad organizmas pripranta prie vaisto,ir jis jau taip neveikia,kaip is pradziu.o depresija tikrai neisgydoma,pati kapstaus 13 metu,bet ji vis primena apie save
aida
2012-09-17 22:31
Fizinis aktyvumas padeda, bendravimas su žmonėmis, stengiuosi neužsisėdėti namuose, ir aišktu vitaminai padeda, maisto papildai, gal ir nedaro stebuklų bet geriau negu nieko nenaudoti.
tomas
2012-09-13 22:49
Neuzsikabinkite ant reklamos apie laminine papildus cia yra tik reklaminis triukas .vartoju kaip sake reikia isgert visa kursa tai kursas jau i pabaiga o poveikio absoliutus 0
Martis
2012-07-13 13:56
Beveik 5 metus laiko naudojau antidepresantus (seroxat, cipraleks). Kiek pamenu mano visas gyvenimas buvo pilnas baimių, kasdien jaučiau nerimą. Aplinkiniai nesupranta su kuo susiduriu kasdien, kiek pastangų turiu įdėt, kad perlipčiau per save ir padaryčiau bent menkiausią darbelį. Toks gyvenimas buvo nepakeliamas. Beveik neišeidavau iš namų. Mano dėdė gyvena Amerikoj ir sakė, kad jo pažįstamas depresijai gydyti naudoja Laminine. Tas Lamininas sumažina streso hormono kortizolio kiekį organizme (jis sumažėja apie 50 proc.). Pradėjau naudot ir iš pradžių nepajaučiau jokio skirtumo, bet po 2 mėnesių atrodo kad pirmą kartą po 5 metų pamačiau saulę ir pasijutau laimingas. Mane užplūdo toks ramybės jausmas. Vis dažniau pradėjau išeit iš namų. Labai sumažėjo nerimas. Pagaliau einu į paskaitas nebijodamas kad ištiks panikos priepuolis. Šiais metais man baigiamieji, dėl to kad vartoju Laminine jaučiuos daug labiau pasitikintis savimi. Vis mažiau geriu anidepresantų, noriu iš vis jų atsisakyti.
Mindaugas
2012-04-17 00:39
sveiki....tai liga visam gyvenimui...pats ja sergu ir tai puikiai zinau....niekas mum mielieji nebepades...daktarai mum to sakyti nenori,bet patys tai suprantame....vaistai nepades tikrai,nebent tam kartui...man tepadeda salotos,sokoladas,saltokas dusas,negeriu,nerukau,sportas,zodziu sveika gyvensena dar padeda...daugiau nei daktarai,nei vaistai tikrai niekam nepadejo ir nepades...esu apie tai kalbejes ir su paciu Algimantu Cekuoliu....nenusiminkite,tiesiog sveikai gyvenkite ir viskas po metu,kitu pazadu bus tvarkoje.
Leila
2012-03-05 19:07
Depresija-ja jau eile metu sergu ir as,pradzioje bandziau pati gydytis visokiausias vaistais kuriuos tik eidavo gauti be recepto ir siandiena galiu drasiai teigti, neverta ilgai delsti:KREIPKITES Y GYDYTOJA.Vaistus ir kitus gydymo metodus reikia individuliai pritaikyti,kas padeda vienam tas gali netikti kitam,kaip ir rubas vienam ankstas kitam perdidelis.Gydziausi Lietuvoje dabar gydausi uzsienyje tiek vienur, tiek kitur laukiamajame pas gydytoja sutinku nuostabiu zmoniu,nuo namu seimininkes iki profesoriaus,nuo paprasto zmogelio iki milijonieriaus zmonos.Taigi liga y luoma neziuri.Gydykites ir nedelskit!
kastytis
2011-08-03 15:04
CNS(centrinė nervų sistema),t.y.mūsų smegenys aktytviai dalyvaudamos mūsų gyvenime nusilpsta,pavargsta ar suserga (gal trauma ,insultas...)Todė reikia jomis rūpintis,duoti pailsėti kaip ir bet kokiam kitam organui.O geriausias poilsis mankšta,treniruotė. Smegenų (CNS) treniruotė harmonizuoja ,subalansuoja jų veiklą . Tai labai pagerina gyvenimo kokybę,panaikina ar sumažina daugelį negalavimų,padeda geriau susikoncentruoti,pagerina atmintįirt.t.
Žmonės pas mus kreipiasi būdami sveiki,tai sportinkai,žmonės dirbantys itemptą darbą,menininkai,aktoriaiir kiti-noredami labiau koncentruotis,atskleisti savo talentą. Taip pat dažnai kreipiasi žmonės turintys problemų dėl nemigos,depresijos,baimių,fobijų,turintys kažkokių priklausomybių.Ateina vaikai su autizmo ligos požymiais,hyper aktyvius,nesukaupiantys dėmesio ir t.t.
Skambinkite ir išbandykite naują meditacijos rūšį.Jos metu patogiai sėdėsite fotelyje ir klausysitės meditacinės muzikos,kurioje girdėsite savo smegenų siunčiamus signalus.Kūnas atsipalaiduos,bet smegenys 30-40 minučių klausant savo pačių girdimą įnformaciją mankštinsis,treniruosis.Tai labai paprasta,bet rezultatas nepaprastas.Tel.pasiteiravimui 8611 15410.
za
2011-06-17 16:43
Manau, kad depresija vaistais yra neisgydoma, tai nelogiska ir nenormalu. Cia ne koks gripas.
O kjad jus be reikalo maitinsit farmacininkus ju cheminiuose ir biologiniuose klystkeliuose... na, jusu reikalas - as niekada to nedariau ir nedarysiu - jie ir taip grobuoniskai godus ir turtingi be saiko ir sazines.

Grizkim prie depresijos - tai visai ne vaistams paklustanti liga - tai dvasine liga ir ja gali isgydyti tik pats zmogus. Padeti jam galima, bet tik ne vaistais.

Sekmes praregint.
zangele55
2011-02-15 12:39
aš geriu efexorą 7metus ir nenutraukiu jaučiuosi gerai prieš tai vartojau keletą kitų vaistų bet kai gydytoja klausdavo ar geriau nežinojau ką atsakyti ,okai pradėjau efexorą po kelių dienų supratau ką tai reiškia geresnė savijauta tai ir jėgų antplūdis ir nerimas dingo ir verksmas ,kuris imdavo nežinia dėl ko ir negalėdavau sustot .O dėl knygų tai jas gali skaityt tik tada kai tau pagerėja nes ligoninėj skaičiau keletą kartų tą pačią ir iš pradžių nieko neatsimindavau nes tavo mintys nevaldomos ir jokios koncentracijos į knygą nebūna
klaipediete
2011-02-01 01:54
sveiki.gal kas zinote kokia tvarka yra su socialiai nedraustais asmenim?gal galima nueiti i psichikos ligu centra susimoket kazkoki mokesti(gal te irgi yra kazkokiu mokamu kabinetu)ir ten priims be jokiu problemu?nes jau nebegaliu tempti,jauciu,kad santykiai seimoj slyja del mano depresijos.is nepataisomos optimistes mane si liga paverte i nebeatpazistama zmogu.
agota
2011-01-31 23:54
JONO MARKUNO PASKAITA
DEPRESIJA 2011 m.vasario 1 d.
soundcloud.com/gablet/depresija <>TINKLE KLAUSYT

failai.lt/43e555votjg7/DS300012.WMA.htm <>SIUSTIS
agota
2011-01-27 10:43
Besinaudojant protingai gydytojo paskirtomis priemonemis, kuriu sarasas ilgas ir daug metu tik pilnes. Siulau atminti, kad salia to reikia kiek imanoma stengtis harmonizuot savo mintis ir busena idedant aktyviu savo pastangu. Depresija dvasine liga taigi daugiau dvasinis isgijimas. TADA ir vaistai bus efektyvesni.

yra daug geru pozityviu saltiniu
kad ir pnb.lt Zymaus vienuolyno tevo Valerijaus Rudzinsko isminties kalba...

Sveikuoliu SATVA prezidento Jono Markuno paskaitos pirmakart tiesiai is tinklo klausyt

PADEKIM ISMINTIMI "JONO MARKUNO PASKAITU IRASAI "KLAUSYK INTERNETE

http://soundcloud.com/domletai/jonas-markunas-zmoniu-ligos
http://soundcloud.com/antbangos/jonas-markunas-zmoniu-ligos,
http://soundcloud.com/tyrumas/2011-01-17-t...savio-santykiai,

http://www.facebook.com/group.php?gid=371602955048
<>JONO MARKUNO GRUPE FACEBOOK


antbangos
2011-01-20 00:14
http://www.facebook.com/group.php?gid=371602955048 ir satva.lt
Jono Markūno "Satva"klubo ir paskaitų internete tikslas - pateikti informaciją, kaip išvengti PRAŽŪTINGŲ KLAIDŲ, BLOGO LIKIMO, o atsiradus problemoms ir sunkumams kaip visų geriausiai išsikapstyti. Kaip užauginti sveikus likimu, gyvenimo sėkme apdovanotus vaikus, kurie rastų vietą gyvenime, darbe ar veikloje ir įneštų savo indėlį žmonijai. Kaip atkurti meilę, harmoniją šeimoje ir sveikatą išsaugoti. Prisiminkime, kad fizinė žmogaus sveikata pirmiausia priklauso nuo jo psichologinės, emocinės dvasinės būsenos.
Klubo Satva išmintis facebooke - puiki, naudinga ir labai reikalinga būtent šiuo laikotarpiu
http://soundcloud.com/veiksmas/2010-12-13-meil-k-r-jui
http://soundcloud.com/spindulys/jono-markuno-paskaita-gyvenimo-tiesos
http://soundcloud.com/tyrumas/2011-01-17-tarpusavio-santykiai
http://soundcloud.com/tiesadr-sa/2011-01-03-seima
http://soundcloud.com/mogaus-irdies-daina/2011-01-10-ramybe-ekonomika
jolka
2010-11-13 23:15
Ar sie vaistai parsiduoda be recepto?
svetlana
2010-11-01 12:41
mano sunus susirgo as manau kad depresija gid. mano kitaip bet gido antideprisanteis jiau visus metus nustojas gerti vaista lyga atsinauina ir vel viskas is naujo o jam tik 25m beiges aukstai moksla bet saves neranda gal patarsit ka darit
Eglė
2010-09-28 11:34
AŠ IRGI SERGU DEBRIASIJA IR NORIU PASVEIKTI BET MANO VYRAS MANĖS NESUPRANTA JIS YSIVAIZDUOJA KAD AŠ SAMULIOUJU IR NENORI MANĖS SUPRASTI
hs
2010-09-20 13:52
sveiki,ligoniai,jaigu sirgdami depresija sugebat skaityt,rasyt tai dar nedepresija!
Mantas
2010-08-25 11:00
Žmonės, svarbiausias dalykas - yra mintys. Jeigu nesistengsite jų valdyti, toje fazėje galite užsibūti labai ilgai. Imkitės veiklos, kad ir per prievartą, bendraukite su optimistiškais žmonėmis, bandykite patirti gyvenimo džiaugsmą, tik taip išlipsite iš šios ligos be vaistų. Išbandyta ;))) Linkiu Jums stiprybės. Kovokit ir nepasiduokit, bei svarbiausia būkit stiprūs!
liepa
2010-08-18 20:54
vaistus gerti zinoma reikia,taciau nepamirskim,kad yra zmoniu ,kurie is prigimties linke depresuoti,tokiems tik vaistu negana,labai tinkamas uzsiemimas pvz.joga,koks nors uzsiemimas kuris malonus arba buvo malonus pries susergant,nelaukit kol liga ims progresuoti,gydikytes,visiems sekmes
supadub
2010-05-11 00:00
VIENAS IŠ BŪDŲ PAŽINTI DIEVĄ SIEKTI GYVENTI IŠMINTY IR HARMONIJOJ
Jonas Markūnas 2010 05 10 skaitė super puikią paskaitą "MINTIES IR GYVENIMO HARMONIJA" SIŲSKITĖS VISI IR DALINKITĖS NUORODA, ĮSIMESITE IŠMINTIES LIKS TIK PRAKTIKOJE PRIITAIKYTI
http://www.adrive.com/public/76d9fcfcedcec08594e02f4602044e79be26e81bb08a96d8551007e58a4920a1.html
Tokia pat lyga neperseniausiai
2010-05-10 17:12
sveiki, paskaiciau visu komentarus , supratau kad ne vienam man vyksta tokie patys dalykai , nepasitikejima savimi ,kasdienyne bloga nuotaika ir nuolatini gelima viduj jauciu gal 4 menesi , brolis parekomendavo isigyti knyga Louse L. Hay "Myledamas save tu busi laimingas" ja skaitau jau 3 savaite ir pajauciau sioki toki palengvejima , pastebejau kaip kasdien vis lengviau atsikeliu , legviau iveikiu sioki bei toki namuose darba , atsirado sioks toks jau pasitikejimas , sypsenos , manau si knyga mane islaisvins is sio liudno mintyse esancio pasaulio. Rekomenduoju ir jum ;]
klausimas
2010-04-26 19:05
sveiki, sergu depresija,kurios pozymiai atitinka manuosius simptomus. tas baurus jausmas trunka jau 3 metus. Jos negydau,gyvenu ir tiek,bet dabar jau nebegaliu tvert,tas nerimas mane varo is proto,vos laikau asaras pries sesijas ir kitus darbus,ju bijau kazkodel daryt,teikia nemalonius jausmus,atrodo is to streso ir nerimo tuoj skrandis sporgs..
Kaip mane pradetu gydyt jai padaryciau pertauka ir nueiciau pas daktarus? reiktu gultis i kokia igonine? nes man stogas jau vaziuoja,ryte isvis vos atsikeliu is tos baimes
jurginas
2010-04-06 14:05
Labas,
aš geriu šiuos vaistus jau ne vieną mėnesį, bet pagerėjimo nelabai jaučiu,gal
atrades gali parašyti ir būdus kaip išgyti be vaistų.Būčiau dėkinga
art
2010-01-20 14:47
as pries 4 metus susirgau pavadinsiu generalizuotas nerimas panikos atakos prasidejo 5 metai nuo nauju. vartojau seroxat cipraleksa ir toliau spazmuoja visa kuna ir nezinau kur besikreipt ir ko beklaust gal kas susidure esat su tokia diagnoze patartumet kaipatsikratyt tu spazmu?
erikas
2010-01-03 22:14
sveiki,sirgau depresija nuo jaunu dienu,net nepamenu gada ja susirgau.pradejau vartot vaistus(pries 2men),ir tuo metu pradejau skaityt knyga,pagal ja supratau daugeli dalyku kodel jauciaus blogai pradejau atrast save ir kuo toliau tuo geriau jauciuos ir zinau kad isgysiu be vaistu!!!juos nutraukiau pavartojes menesi.
Austėja..
2009-11-06 15:01
aš nežinau,kur man eit..aš sunaikinsiu save..noriu,kad viskas liautusi,aš jau pavargau..:’(
ANTBANGOS
2009-06-24 17:17
PATI GERIAUSIA PRIEMONĖ depresijai įveikt YRA:
J.MARKŪNO knyga &rdquo;ŽMOGAUS GYVENIMO NESĖKMIŲ IR LIGŲ PRIEŽASTYS IR GALIMYBĖS JŲ IŠVENGTI&rdquo;

http://img199.imageshack.us/img199/7794/jonoknyga.jpg

Ne šiaip sau sakau, o tai iš tikro šimtus nelaimingų žmonių į geresnę būseną atvedus knyga.
NE KAS KITAS, O TIK PATS ir darkart sakau PATS žmogus turi dėti pastangas. NĖRA NEPAGYDOMŲ LIGŲ tik nepagydomi žmonės.
Aš 10 metų sirgdamas sunkia depresija esu krūvas vaistų ir gydymo būdų išbandęs, o reikėjo GAL tik šios knygos išmintį suprasti, kuri taip paprastai parašyta.

Nuo ko susirgai, tuo ir gydykis - sena išmintis sako:
Juk depresija dvasinė liga, vadinasi ir gydymas dvasinis. Tik atminkit negalima staigiai nutraukt vaistų.

Tai gydomoji knyga, padedanti visiems, ieškantiems gyvenimo pilnatvės ir ramybės. Labai sunku ją į rankas paimt bet paskaitykit ją, daug ką suprasit, ir skaitydami pajausit palengvejimą ir savo būsenos pagerėjimą TAI GARANTUOTA. Visiems linkiu sėkmės beieškant dvasios ramybės.

Aš ją rekomendavau pažįstamiems ir kurie perskaitė tie su manim bendrauja BET JAU BE DEPRESIJOS.
SPUMMER@GMAIL.COM
simona
2009-04-28 20:42
Geriau cipralexa, labai tiko, supratau ka riskia dziaugtis, noreti kazka daryti, manau, kad zmones , kurie daug paisekia neturi visu siu cheminiu medziagu smegenyse sutrikimu, taciau jau metai kaip negeriu ir liga vis dazniau islenda
atrades
2009-03-29 23:18
Esme ne kazkokiuose neuromediatoriuose, ne fiziniame kune.Vienas zmogus cia teisingai parashe, kad kiek begertum chemijos - savijauta bloga.Isgijau kazkur per 10 menesiu ir ne del vaistu, ne del mediku, ne del to kad kazka padariau neuromediatoriams. Dabar esu isgijes ir zinau, kad nepasikartos si liga nors cia ir rasoma kad atsikartoja. Bet tai kas isgydoma - nepasikartoja. O jeigu atsikartoja liga reishkias ji ir nebuvo isgydyta. Linkiu visiems ieskoti atsakymu ne vaistuose (nes jau zinote, kad tai neisgydo).Suraskite kaip is tikruju isgyti, taip kaip pats dariau ir rezultatai nuostabus.
viltė
2009-03-16 19:12
Yra vaistas nuo depresijos.Tai B grupės vitaminai.Jų trūkumas organizme sukelia nervų sistemos ligas.Vartokite NUTRILITE maisto papildus ir neturėsite depresijos.Atsiras noras dirbti,bendrauti,džiaugtis gyvenimu.Daugiau inf.VILMAMWAY@GMAIL.COM
ligija
2009-01-18 15:31
sergu stiprios formos depresija, naudoju amitriptilina, zalosta, zypralex., bet vitik jauciuosi blogai.
ausra
2009-01-15 19:10
o kas nors gal pakomentuotu apie xsanex vaistus
emma to:aidai
2008-08-21 11:18
Aš vartojau &rdquo;cipralex&rdquo;,bet lb apetitas &rsquo;pagerėjo&rsquo; nuo jų ,tad svorio priaugau daug.
Dbr geriu&rdquo;cymbalta&rdquo;,svorio numeciau,nes mažina apetitą ir apskritai jaučiuosi puikiai.
Kajus
2008-06-26 17:44
V&G>> ar galvoji ka rasai? daug veiksniu sukialia depresija, tame tarpe ir socialiniai. Depresija- tai butent neuromediatoriu pusiausvyros sutrikimai galvos smegenyse. O straipsnis del to, kad naujausiais tyrimais patvirtinta, jog Efexor dažniau nei gydant kitais antidepresantais pasiekiama visiška depresijos remisija (arba visiškas išgijimas. Beabejo yra kruva kitu vaistu ir tik gydytojas zino ka skirti. Straipsnis tam, kad zmones sviesti ir kad maziau tokiu durnu komentaru pasitaikytu.
V&amp;G
2008-06-04 16:45
O jei man depresija dėl socialinių, o ne biologinių priežasčių? Juk ne visada sergama dėl neuromediatorių ar hormonų trūkumo ar jų veiklos sutrikimo. Ir negi tėra vieni tokie geri vaistai? Po protingai skambančiu straipsniu čia paprasčiausiai eilinė vaistų reklama. Na kam tas pavadinimas? Juk be gydytojo vaistų nenusipirksi,o gydytojas vaistus pats parinks. Negi klaus, o kokių vaistų pageidausite? O jūs neva pasakysite, kad tų apie kuriuos internete skaičiau! O gal visos bėgsite pas tą gydytoją?
Rita
2008-04-03 22:06
Geras straipsnis, tik pritariu, kad norėtusi sužinot ir apie alternatyvius gydymo būdus. O apie vaistus, tai juk negaliu pati sau jų pasiskirti, be to mano depresija specifinė, po insulto, įdomu ar yra šiam atvejui pritaikytas gydymas?
aida
2008-01-31 12:31
pirmą kartą depresija mane užpuolė prieš 13 metų.Kreipiausi į &rdquo;Neuromedą&rdquo;. Ten mane pastatė ant kojų. Šiaip depresija laiks nuo laiko atsikartoja, bet ne taip stipriai ir kitomis formomis. Jaučiu, kad reiktų panaudoti vaistus, tik neapsisprendžiu kokius:efexor ar cipralex. Gal patartų koks gydytojas ar žinantis?
daiva volskiene
2007-11-09 19:15
sio strapsnio autorius,gydytojas,kuris sugrazino mane gyvenimui.depresija sergu jau 14 metu,pastoviai vartoju vaistus(min dozem).kad vaistai veikia visa organizma -faktas,bet bent jau esu zmogus, o ne zombis.
agota
2007-10-21 20:16
efexor vaitus man paskyre mano psihologe ,ju pavartojusi ir dabar vartoju ,jauciuosi nuostabei dingo nerimo jausmas ,nuotaiku kaita ir viskas kas susija su depresija.Labai geri vaistai ....
Saulė
2007-06-22 20:04
Daug rašoma apie vaistus, iš specialistų norėtųsi daugiau komentarų apie alternatyvius depresijos gydymo būdus, nevartojant psichotropinių medžiagų. Įdomu, kokį neigiamą poveikį daro antidepresantų vartojimas bendrai sveikatos būklei, kiek tai atsiliepia tolimesniame gyvenime?
Lidija
2007-03-03 14:14
Labai geras straipsnis,bet rašot tik apie antidepresantus.Gal yra ir dar ir kokių,psichologinių būdų &rdquo;atitraukti&rdquo; save nuo negerų minčių? Suprantu,kad vaistai neišvengiami...
danjan
2006-10-02 16:33
labai išsamus ir reikalingas straipsnis.Sužinojau naujų dalykų...
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai